joomla social media module

Mir je očiti plod uskrsnuća

2018-04-15-3-samosJedan od zanimljivih detalja, vezanih uz Isusova ukazanja apostolima nakon Uskrsnuća, je isticanje Isusove tjelesnosti, kao i pojašnjavanje i tumačenje Svetog Pisma tj. Starog Zavjeta u svjetlu njegove muke, smrti i uskrsnuća. Otajstvo njegove smrti i uskrsnuća mora se gledati kao ispunjenje starozavjetnih proročkih navještaja. Isusova smrt nije plod slučaja ili okolnosti. Ona je dio Božjeg nauma i volje za čovjekovim spasenjem. Bez razumijevanja Svetog Pisma apostoli će teško ispuniti svoj postuskrsno poslanje: biti svjedocima Uskrsloga i živoga Isusa, propovijedajući svim narodima obraćenje, u smislu povratka Bogu, i oproštenje grijeha. Uskrsli se Isus postavlja kao tumač Pisma jer se je na njemu ono ispunilo i time On određuje njihovo značenje. Isusovo će uskrsnuće biti, nakon dolaska Duha Svetoga, u središtu navještaja i propovijedanja apostola. Vlastitim svjedočanstvom oni postaju sredstvo ili oruđe u Božjim rukama, pomoću kojih Bog ostvaruje svoj božanski plan, već započet u Isusu Kristu. Svaki puta kad se Isus ukazuje apostolima, daje im svoj mir: „Mir vama“. Mir je očiti plod uskrsnuća. On je znak promjene u svijetu po djelovanju Božjeg duha. Unutarnji mir srca je duhovna baština svih onih koji vjeruju u Uskrsloga i nove vrijednosti koje je Isus svojim životom, smrću i uskrsnućem unio u ovaj svijet. Uskrsli Isus svoje apostole, u svakom susretu i ukazanju, nastoji uvjeriti da je dosita On, njihov ljubljeni učitelj i Gospodin. Evanđelisti, napose Luka, stavljaju naglasak na Isusovu stvarnu prisutnost. On nije duh ili utvara. Zbog toga Isus, kada susreće i ukazuje se svojim apostolima, često blaguje s njima. Blagovanje je očiti znak njegove fizički prisutnosti. Kroz sve te susrete i ukazanja, u 40 dana od Uskrsa do Uzašašća, Isusu je stalo da uvjeri svoje apostole da je on stvaran i prisutan dalje među njima. Smrt na križu nije ga uklonila iz njihova života. Učenicima je teško (po)vjerovati u to jer se je iskustvo njegove smrti duboko urezalo u njihove svijesti. Sama činjenica da je Isus s njima ostao još 40 dana nakon uskrsnuća znak je njihova oklijevanja da povjeruju i da se u potpunosti otvore uskrsnoj radosti. Isus će na više mjesta tvrditi „Nisam duh“, tj. nisam iluzija. Ovo iskustvo Isusove nove prisutnosti među učenicima, s njima, nije bila iluzija ili san otvorenih očiju. Isusova prisutnost želi apostole, a i nas danas, otvoriti punini života. Za iskustvo Uskrsnuća postaju važne radnje: gledati, vidjeti, dodirivati, blagovati (zajedno). Uskrsna radost nije nešto apstraktno nego stvarno što se može spoznati, iskusiti ili doživjeti osjetilima. Iskustvo uskrsnuća je iskustvo života.
Marko Bijelić, OP