Zahvaćeni ognjem mira i razdjeljenja

images 18082013sIsus pred apostole, i nas danas, stavlja jasan zahtjev odlučnog nasljedovanja. Traže se odlučnost i nepodijeljenost, tj. cjelovitost ljudskog života. S putem Isusova nasljedovanja je nespojiva dvoličnost.To uključuje svijest o identitu kršćana kao odbačenih i neprihvaćenih u očima svijeta budući da je i sam Isus, naš Spasitelj i Učitelj, bio „osporavani znak". Isusova osoba zahtjeva odluku i ne dopušta odgađanje ili ravnodušnost.

Pred utjelovljenom Božjom riječu čovjek mora donijeti odluku prihvaćanja ili odbacivanja Isusova poziva na obraćenje. Imajući pred očima sudbinu djelovanja Božje riječi u svijetu Isusu upozorava da nije došao dati mir nego razdjeljenje. Mir jest Božji dar, plod Duha Svetoga, i Krist je knez mira, onaj tko donosi istinski mir u život svijeta i srce čovjeka. Nemir, razdijeljenost i razdor ne dolaze od Boga, ali oni su posljedica i rezultat odbacivanja Božjeg djelovanja i milosti. Čovjek, odbacujući Krista, ne prihvaća njegov mir i time njegovo srce zapada u nemir i razjedinjenost. Takvo srce postaje ubrzo izvor nemira i razdora u svojoj okolini. Isusove teške riječi su potvrda proroštva da će Isus postati znak „osporavni" u svijetu do kraja povijesti i svijeta jer uvijek će biti onih koji vjeruju i za Isusa su, kao i onih koji će bježati od Istine i bit će protiv Isusa. Duhovi svijeta će se uvijek lomiti na Isusovoj riječi i posljedice toga će kršćani uvijek osjećati. Pogotovo što Duh Sveti, Kristov Duh, nikada ne podržava „umjetni mir" u smislu „mira pod svaku cijenu", koji se danas izražava (političkom) korektnošću ili neutralnošću u smislu (moralna ili duhovna) relativizma. Duh Sveti ne dopušta neutralnost nego traži radikalnu odluku za Krista na svim područjima života. U konačnici mir koji je plod Duha Svetoga nije odsutnost nevolja, problema ili poteškoća nego je povezan sa sigurnošću i iskustvom da sam Kristov i snagom Duha činim njegova djela. Taj mesijanski mir je povezan s ognjem koji je Isus došao baciti u svijetu. Simbol Duha Svetoga je vatra, plamen, oganj, koji čovjeka duhovno pročišćava. Vjera u Isusa Krista traži radikalnost u smislu odlučnosti: ići do kraja. Tko se preda vodstvu Duha Božjem, brzo shvaća značenje i ulogu Božjeg „ognja" u kršćanskom životu. Ta vatra nas čisti od svake osrednjosti, ravnodušnosti, mlakosti, površnosti i „bljutavosti" kršćanskog života. Ona simbolizira Kristov dolazak i prisutnost koji preobražavaju i oživljuju čovjeka. Isus Krist, spasenje i život vječni su apsolutne vrijednosti za nas i u vezi toga svaki kompromis je isključen, pogotovo kada su u pitanju grijeu i zlo, pa čak i pod cijenu gubitka mira i razdora s drugima (najbližima). Marko Bijelić OP